Kayıp Diplomalar için Yapılacak İşlemler
Kayıp diplomaların yerine ikinci nüsha diploma başvurusu yapılması gerekmektedir.
Başvuru için Gerekli Belgeler:
1. İkinci nüsha diploma başvuru formu ("Formlar" sayfasından indirebilirsiniz.).
2. Nüfus Cüzdanı (TC uyruklular için) / Pasaport (Yabancı Uyruklular için) fotokopisi
3. Diploma ücreti dekontu (diploma ücreti ve banka hesap numaraları)
Belgelerin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Lisans/Lisansüstü Diploma sorumlularına elden, e-posta veya kargo ile iletilmesi gerekmektedir.
Önemli Açıklamalar:
- İlgili yönetmelik gereği, ikinci nüsha diploma bir defaya mahsus verilir. İkinci nüshanın kaybedilmesi durumunda üçüncüsü hazırlanmaz.
- İkinci nüsha diploma üzerinde İKİNCİ NÜSHA ibaresi yer alır.
- İkinci nüsha diploma aslına uygun olarak hazırlanır. Mezuniyet tarihindeki Adı Soyadı, Bölüm Adı, Ünvan vb. bilgiler asıl diplomada yer aldığı gibi belirtilir.
- İkinci nüsha diploma başvuru yapıldıktan sonra 15 gün içerisinde verilir.
- İkinci nüsha diploma diploma sahibinin kendisine veya vekalet vereceği kişiye verilir.
- İkinci nüsha diplomanın hazırlanması aşamasında kayıp olan diploma bulunur ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bilgi vermeniz gerekmektedir.
İletişim:
Lisans mezunları için Ülker ÖGMEL (312) 210 34 48 ogmel@metu.edu.tr
Lisansüstü mezunları için Songül (SATIOĞLU) DÖNMEZ (312) 210 34 81 songul@metu.edu.tr