ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI


Oturma İzni

 

İlk Başvuru:

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran yabancı öğrencilerin, kayıttan sonra,  aşağıda belirtilen belgelerle, İl Göç İdaresi Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir. Başvuru için öncelikle elektronik ortamda (www.goc.gov.tr adresinden) randevu alınmalı ve başvuru, belirtilen gün ve saatte şahsen yapılmalıdır.

 

Gerekli belgeler:

  1. İkamet Bilgi Formu (Uluslararası Öğrenci Ofisi’nden alınacaktır.)
  2. Online Başvuru Formu (www.goc.gov.tr adresinden alınacaktır.)
  3. Geçerli pasaport aslı ve fotokopisi
  4. 4 adet fotoğraf
  5. Öğrencinin kalacağı sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. Belirtilen program süresince yabancının masrafları kamu kurumunca karşılanıyorsa bu durum başvuruda idareye bildirilir.)
  6. Muvafakatname (18 yaşından küçükler için)
  7. Sağlık Sigortası (Öğrenciler Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yürütülen Genel Sağlık Sigortası’na başvurulabilir veya özel sağlık sigortalarından birine sahip olunması gerekmektedir. İkili anlaşmalar kapsamında Türkiye’de sağlık sigortası bulunan öğrencilerin başka bir sigortaya sahip olmasına gerek yoktur. )
  8. Olası ek belgeler

 

Uzatma:

Hâlihazırda Üniversitemizde kayıtlı olan ve oturma iznini uzatmak isteyen yabancı öğrencilerin, http://oidb.metu.edu.tr/formlar adresinde yer alan İkamet Bilgi Formunu doldurarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmesi gerekmektedir. Öğrencinin, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından kapalı zarf içinde alınacak form ve aşağıda belirtilen belgelerle, online randevuda belirtilen gün ve saatte İl Göç İdaresi Müdürlüğüne başvurması gerekmektedir.

 

Gerekli belgeler:

  1. İkamet Bilgi Formu (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınacaktır.)
  2. Online Başvuru Formu (www.goc.gov.tr adresinden alınacaktır.)
  3. Geçerli pasaport aslı ve fotokopisi
  4. Önceki ikamet izin belgesi
  5. 4 adet fotoğraf
  6. Öğrencinin kalacağı sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir. Belirtilen program süresince yabancının masrafları kamu kurumunca karşılanıyorsa bu durum başvuruda idareye bildirilir.)
  7. Muvafakatname (18 yaşından küçükler için)
  8. Sağlık Sigortası (Öğrenciler sağlık sigortalarını belgelemek durumundadır. İkili anlaşmalar kapsamında Türkiye’de sağlık sigortası bulunan öğrencilerin başka bir sigortaya sahip olmasına gerek yoktur.)
  9. İkamet defter bedeli
  10. Olası ek belgeler

 

 

Önemli Bilgiler:


  • İlgili prosedürler takip edilmediği takdirde yasal işlem uygulanır.
  • İkamet tezkereniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. Örneğin, sömestr tatili için ülkenize gittiğinizde ve Türkiye’ye geri dönerken, oturma izninizle giriş yapabilirsiniz.
  • Göç İdaresi online başvuru tarihini dikkate almaktadır. Bu nedenle vize veya ikamet izni sona ermeden online başvurunun her koşulda yapılması gerekmektedir.  (Randevu tarihi 60 gün sonrasına kadar alınabilmektedir.)
  • Oturma izni için başvuru yaptığınız esnada verdiğiniz adresin doğru ve eksiksiz olması gereklidir.
  • İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda vakit kaybetmeden İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.
  • İlk defa oturma iznine başvuracak öğrencilerin başvuru esnasında sağlık sigortası sunmaları zorunlu değildir. Bu öğrenciler 3 ay içinde alacakları bir sigortayı Göç İdaresine bildirmek durumundadırlar.
  • İkametini uzatacak olan öğrencilerin başvuru esnasında geçerli bir sağlık sigortası sunmaları gerekmektedir.
  • 18 yaşından küçük öğrenciler için kefil/garantör talep edilmektedir. Kefil/garantör olacak kişinin TC vatandaşı olması veya yabancı ise oturma izninin olması gerekmektedir.
  • İkamet tezkerenizde silinti ve kazıntı yapılmaması gerekmektedir. İkamet tezkeresinin kaybedilmesi durumunda derhal İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi gerekmektedir.
  • Kayıtlı-kayıtsız olan, izin alan (kayıt donduran), disiplin suçu nedeniyle uzaklaştırma cezası alan ve Erasmus-Exchange statüsündeki öğrencilerin bilgileri her dönem, ilişiği kesilen, kendi isteğiyle ilişik kesen ve mezun olan öğrencilerin bilgileri ayrılış tarihlerinden itibaren bir hafta içinde ilgili kuruma iletilir. Bu nedenle bu durumlarda oturma izniyle ilgili sürecinizi dikkatle takip etmeniz gerekmektedir.
  • Herhangi bir programda kayıtlı olmadan Türkiye’de kalmayı planlıyorsanız (mezuniyet töreni, lisansüstü başvuru, vb. nedenlerle), ikametiniz bitmeden önce kısa süreli ikamet için başvuru yapmanız gerekmektedir.
  • Mezun olan öğrencilerin en geç 10 gün içinde ülkeden çıkmaları gerekmektedir. Bu tarihten sonra herhangi bir nedenle kalmayı planlayan öğrencilerin yukarıda belirtildiği gibi kısa süreli ikamet için başvuru yapması gerekmektedir.
  • İkamet tezkeresi, öğrencinin anne babası ile diğer yakınlarına ikamet izni alma konusunda hiç bir hak sağlamamaktadır.
  • İsteyen öğrenciler, çalışma izni almak şartıyla çalışabilirler. Ancak lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar ve haftada yirmi dört saatten fazla olamaz. Çalışma izni almak isteyen öğrencilerin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.



Oturma izniyle ilgili kuralları bilmek ve ona göre davranmak, sizlerin sorumluluğundadır. Dolayısıyla, ileride ciddi yasal problemler yaşamamak veya para cezalarıyla karşılaşmamak için, lütfen kurallara uymaya özen gösteriniz.


Oturma izniyle ilgili prosedürler Göç İdaresi Müdürlükleri tarafından yürütülmektedir. Bu nedenle kurallarda herhangi bir değişiklik/güncelleme olması ihtimaline karşı lütfen aşağıda bilgileri bulunan kurumlarla irtibat halinde olunuz ve web sayfalarını takip ediniz.

 

Sorularınız ve başvuru için:

 

Ankara İl Göç İdaresi Müdürlüğü

Hoşdere Cad. No:144 ÇANKAYA / ANKARA
E-posta: ankara@goc.gov.tr
Tel         : 0 312 439 40 40 / 0 312 440 33 48
Fax        : 0 312 439 40 66

 

Göç İdaresi Genel Müdürlüğü

Lalegül Çamlıca Mahallesi 122. Sokak No:4, Yenimahalle/ANKARA

URL: http://www.goc.gov.tr/main/Tr_1

E-posta: gocidaresi@goc.gov.tr

Tel         : 0 312 422 05 00 / 01 / 02
Fax        : 0 312 422 09 00 / 99