ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI


Başvuru Kriterleri

 

Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS), 2011 yılından buyana Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmamaktadır. Bu tarihten itibaren, Türkiye’deki bazı Üniversiteler, yurt dışından öğrenci kabulünde kendi bünyelerinde düzenledikleri YÖS sınavlarını dikkate almaktadır. Ancak, Orta Doğu Teknik Üniversitesi tarafından lisans programlarına yurt dışından öğrenci kabulünde YÖS sınavı yapılmamaktadır. ODTÜ tarafından lisans başvurularında kabul edilen sınavlar aşağıdaki listede yer almaktadır. Bu sınav sonuçlarından herhangi birisi başvuru yapmanız için yeterlidir. Ancak birden fazla sınav sonucunuz mevcutsa, hepsini sunmanız da mümkündür. SAT gibi sınav sonuçlarının geçerlilik süresi iki yıldır. Lise diploması niteliğindeki belgelerin ise geçerlilik süresi ile ilgili bir sınırlama bulunmamaktadır.


Kuzey Kıbrıs Yerleşkesi hakkında ayrıntılı bilgi için http://ncc.metu.edu.tr/ adresine bakabilirsiniz.


*Aşağıda sıralanan başvuru kriterleri yalnızca 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı için geçerlidir.


 

BAŞVURU KRİTERLERİ

 

 

ANKARA KAMPUSU

KUZEY KIBRIS KAMPUSU

Öğrenci Seçme Yerleştirme Sistemi

(ÖSYS) Sınavları

ÖSYS sınavları sonucunda, başvurduğu programın puan türünde bir önceki yıl ÖSYS'de oluşan taban puanını almış olmak.

ÖSYS sınavları sonucunda, başvurduğu programın puan türünde bir önceki yıl ÖSYS'de oluşan taban puanına sahip olmak.

SAT Reasoning

ODTÜ'nün SAT kodu: 6383

SAT Reasoning (SAT1) sınavının "Math" ve "Evidence-Based Reading and Writing (SAT eski versiyonunda Critical Reading)" testlerinden 1600 üzerinden en az 1200 toplam puanı ve Mühendislik Fakültesi, Mimarlık Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Fen Bilimleri Programları için bu kritere ek olarak 800 üzerinden en az 680 "Math" puanı almış olmak.

 

SAT Reasoning (SAT1) sınavının "Math" ve "Evidence-Based Reading and Writing (SAT eski versiyonunda Critical Reading)" testlerinden 1600 üzerinden en az 1000 toplam puanı ve Mühendislik, İktisat ve İşletme programları için 800 üzerinden en az 600 "Math" puanı.

Uluslararası AL ve ASL Sınavları

İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinden en az AAB notu almış olmak. AS seviyesi dersi (Advanced Subsidiary Level) uygun görüldüğü takdirde A seviyesi dersi yerine sayılabilir.

 

Not: AS seviyesi dersleri, A seviyesi derslerinden farklı olmak zorundadır.

 

İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinden en az BBC notu almış olmak. AS seviyesi dersi (Advanced Subsidiary Level) uygun görüldüğü takdirde A seviyesi dersi yerine sayılabilir.

 

Not: AS seviyesi dersleri, A seviyesi derslerinden farklı olmak zorundadır.

Uluslararası Bakalorya (IB) Sınavı

Uluslararası Bakalorya diplomasından en az 33 puan almış olmak.

Uluslararası Bakalorya diplomasından en az 28 puan.

Uluslararası Bilim Olimpiyatları

 

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya sahibi olmak.

 (IOI) The International Olympiad in Informatics

 (IBO) The International Biology Olympiad

 (IPhO) The International Physics Olympiad

 (IChO) The International Chemistry Olympiad

 (IMO) The International Mathematical Olympiad

 (JBMO) Junior Balkan Mathematical Olympiad

 (BMO) Balkan Mathematical Olympiad

 (BOI) Balkan Olympiad in Informatics

 

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya sahibi olmak.

 (IOI) The International Olympiad in Informatics

 (IBO) The International Biology Olympiad

 (IPhO) The International Physics Olympiad

 (IChO) The International Chemistry Olympiad

 (IMO) The International Mathematical Olympiad

 (JBMO) Junior Balkan Mathematical Olympiad

 (BMO) Balkan Mathematical Olympiad

 (BOI) Balkan Olympiad in Informatics

 

BTEC (Business and Technology Education Council)

QCF (Qualification Credit Framework) Diploma

Başvurulan programla ilgili dalda minimum DDD notlarına sahip olmak.

Başvurulan programla ilgili dalda BTEC Extended Diploma için minimum DMM, BTEC Diploma için ise minimum D*D* notlarına sahip olmak.

Advanced Placement Test (AP)

İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç Advanced Placement konusundan en az 14 (5,5,4) puan almış olmak.

 İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç Advanced Placement dersinden en az 12 (4,4,4) puan almış olmak.

 Almanya


Abitur sınavında en çok 2 genel puan almış olmak.

Abitur sınavında en çok 3 genel puan, ayrıca başvurulan programla ilgili alanlarda 15 üzerinden en az 8.

 Angola


Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 16, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 16 puan almış olmak.

Lise Diploması (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) not ortalaması 20 üzerinden en az 13, ayrıca başvurulan programla ilgili konuların notları 20 üzerinden en az 13.

 Arnavutluk

Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 10 üzerinden en az 8 puan almış olmak.

Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 10 üzerinden en az 7.

 Azerbaycan

TQDK tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavında, başvurduğu programla ilgili alanda (ihtisas grubu) 700 üzerinden en az 650 puan almış olmak.

TQDK tarafından yapılan merkezi üniversite giriş sınavında, başvurduğu programla ilgili alanda (ihtisas grubu) 700 üzerinden en az 500 puan.

 Bahreyn

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80.

 Bangladeş

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma notundan (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az % 90 başarı ortalamasına sahip olmak.

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma notu (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

 Birleşik Arap Emirlikleri

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80.

 Birleşik Krallık (İngiltere, İskoçya, Galler ve K. İrlanda)

İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinden en az AAB notu almış olmak. AS seviyesi dersi (Advanced Subsidiary Level) uygun görüldüğü takdirde A seviyesi dersi yerine sayılabilir.

 

Not: AS seviyesi dersleri, A seviyesi derslerinden farklı olmak zorundadır.

İkisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç A seviyesi dersinden en az BBC notu almış olmak. AS seviyesi dersi (Advanced Subsidiary Level) uygun görüldüğü takdirde A seviyesi dersi yerine sayılabilir.

 

Not: AS seviyesi dersleri, A seviyesi derslerinden farklı olmak zorundadır.

 

 Cezayir

Cezayir Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Beşeri Bilimler (Humanities) dalında 20 üzerinden 13, diğer dallarda 20 üzerinden 16 puan almış olmak.

Cezayir Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, Mühendislik Fen ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama %70, diğer bölümler için ortalama %60.

 Çin Halk Cumhuriyeti

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 550 puan almış olmak veya 12 yıllık lise diplomasında (Senior Secondary School Certificate) notu en az % 85 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 500 puan veya 12 yıllık lise diploması (Senior Secondary School Certificate) notu en az % 75.

 Endonezya

"Ujian Nasional (UN)" sınavında 60 üzerinden en az 53 puan almış olmak.

"Ujian Nasional (UN)" sınavında 60 üzerinden en az 40 puan.

 Fas

Fas Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat ve Beşeri (Arts and Humanities) dalında 20 üzerinden 13, diğer dallarda 20 üzerinden 16 puan almış olmak.

Fas Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, Mühendislik Fen ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama %70, diğer bölümler için ortalama %60.

 Filistin

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 85 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

Fildişi Sahili

Fildişi Bakalorya (Baccalauréat Général) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 400 üzerinden en az 320, diğer dallarda 400 üzerinden en az 280 puan almış olmak.

Fildişi Bakalorya (Baccalauréat Général) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 400 üzerinden en az 280, diğer dallarda 400 üzerinden en az 240.

 Fransa

Bakalorya sınavında başvurulan programla ilgili dalda 20 üzerinden en az 14 puan almış olmak.

Bakalorya sınavında başvurulan programla ilgili dalda 20 üzerinden en az 12.

 Gambiya


“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan almış olmak.

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan.

Gana

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan almış olmak.

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan.

 Güney Kore

Başvurulan programla ilgili olmak üzere B türünde en az bir konu içeren College Scholastic Ability Test (CSAT) [Suneung]” sınavından en az %75 başarı ortalamasına sahip olmak.

Başvurulan programla ilgili olmak üzere B türünde en az bir konu içeren College Scholastic Ability Test (CSAT) [Suneung]” sınavından en az %65

 

Hindistan

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary School Certificates - Indian School Certificate (ISC) / Intermediate Certificate / Higher School Certificate / Higher Secondary Certificate / All India Senior School Certificate / Pre-University course - awarded on completion of Standard XII) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 75 başarı ortalamasına sahip olmak.

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary School Certificates - Indian School Certificate (ISC) / Intermediate Certificate / Higher School Certificate / Higher Secondary Certificate / All India Senior School Certificate / Pre-University course - awarded on completion of Standard XII) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 60.

 Irak

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80

 İran

Dört yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması 20 üzerinden en az 18 puan almış olmak VEYA üç yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ile birlikte Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu 20 üzerinden en az 18 puan almış olmak.

Dört yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması 20 üzerinden en az 14 VEYA üç yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ile birlikte Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu 20 üzerinden en az 14.

 Kamerun

Kamerun Bakalorya (Cameroon Baccalaureate) sınavından 20 üzerinden en az 14 puan almış olmak veya en az üç Kamerun GCE-AL (Cameroon General Certificate of Education Advanced Level) dersinden geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak.

Kamerun Bakalorya (Cameroon Baccalaureate) sınavından 20 üzerinden en az 12 veya en az üç Kamerun GCE-AL (Cameroon General Certificate of Education Advanced Level) konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az C notu almış olmak.

 Katar

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80.

 Kazakistan

Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT), lise eğitim dilinden farklı dil sınavı (Rusça veya Kazakça) hariç olmak üzere, dört temel sınavından 100 üzerinden toplam en az 90 puan almış olmak.

Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT), lise eğitim dilinden farklı dil sınavı (Rusça veya Kazakça) hariç olmak üzere, dört temel sınavından 100 üzerinden toplam en az 70 puan.

 Kenya

KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) sınavı ortalaması en az B+; ayrıca başvurulan programla ilgili dört alanda en az 44 toplam puan almış olmak.

KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) sınavı ortalaması en az B-; ayrıca başvurulan programla ilgili dört alanda en az 36 toplam puan.

 Kırgızistan

Ulusal Üniversite Giriş Sınavından (ORT) 250 üzerinden en az 205 puan almış olmak.

Ulusal Üniversite Giriş Sınavından (ORT) 250 üzerinden en az 160 puan.

 Kuveyt


Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 85 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

 Liberya


“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan almış olmak.

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan.

Libya

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80.

 

Lübnan

Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 20 üzerinden en az 16, diğer dallarda 20 üzerinden en az 13 puan almış olmak.

Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, Mühendislik, Fen ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama en az %70, diğer bölümler için ortalama en az %60.

Makedonya

Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 5 üzerinden en az 4 puan almış olmak.

Merkezi Lise Bitirme (Matura) sınavından 5 üzerinden en az 3.

Malezya

“Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM)” sınavından, ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere üç konudan en az A-B-B notu almış olmak.

“Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM)” sınavından, ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere üç konudan en az BBC.

Mısır

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

Moğolistan

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında başvurulan programla ilgili dört alanın her birinden 800 üzerinden en az 660 puan almış olmak.

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında başvurulan programla ilgili dört alanın her birinde 800 üzerinden en az 600 puan.

Nijerya

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan almış olmak veya Senior School Certificate Examination (NECO-SSCE) sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 11 puan almış olmak.

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan almış olmak veya Senior School Certificate Examination (NECO-SSCE) sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21puan almış olmak.

 

Pakistan

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 90 başarı ortalamasına sahip olmak.

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen diploma (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) notu başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

Ruanda

Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az A notu almış olmak.

Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak.

 Rusya Federasyonu

Mühendislik Fakültesi, Mimarlık Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Fen Bilimleri Programları için 'Advanced Math' dersinin olması koşuluyla, Merkezi Devlet Sınavının (Unified State Examination-EGE), en az ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç konusundan en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Mühendislik, İktisat ve İşletme programları için 'Advanced Math' dersinin olması koşuluyla, Merkezi Devlet Sınavının (Unified State Examination-EGE), en az ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç konusundan en az %60 başarı ortalamasına sahip olmak.

Senegal


Diplome du Baccalaureat sınavında, başvurulan programla ilgili dalda, 20 üzerinden en az 16 (%80) puan almış olmak.

 Diplome du Baccalaureat sınavında, başvurulan programla ilgili dalda, 20 üzerinden en az 12 (%60) puan almış olmak.

Sierra Leone

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 15 puan almış olmak.

“West African Examination Council– (International) Senior School Certificate Examination (WAEC – SSCE)” sınavının, üçü başvurulan programla ilgili olmak üzere, beş konusundan toplam en fazla 21 puan.

Sri Lanka

Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az A-B-B notları almış olmak.

Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az BBC notları almış olmak.

 Suriye


Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

Suudi Arabistan

Başvurulan programla ilgili dalda Merkezi Lise Bitirme Sınavında en az %95 ve ayrıca, “Qudurat” sınavında en az %90 başarı ortalamasına sahip olmak.

“Qudurat” sınavından en az %70.

 Tanzanya

Başvurulan programla ilgili alanda “Birinci Sınıf” (Division One) Tanzanya Lise Diplomasına (Tanzanian Advanced Certificate of Secondary Education - ACSE) sahip olmak. (Birinci Sınıf Diploma Koşulları: “General Studies” konusundan geçmiş ve “principal” seviyede üç konudan toplam en fazla 9 puan almış olmak.)

Başvurulan programla ilgili alanda “İkinci Sınıf” (Division Two) Tanzanya Lise Diplomasına (Tanzanian Advanced Certificate of Secondary Education - ACSE) sahip olmak. (İkinci Sınıf Diploma Koşulları: “General Studies” konusundan geçmiş ve en az ikisi “principal” seviyede olmak üzere üç konudan toplam en fazla 12 puan almış olmak.)

Tunus

Tunus Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, başvurulan programla ilgili olmak üzere, Edebiyat (Literature) dalında 20 üzerinden en az 13, diğer dallarda 20 üzerinden en az 16 puan almış olmak.

Tunus Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, Mühendislik, Fen ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama en az % 70, diğer bölümler için ortalama en az % 60.

 Uganda

Uganda ACE (Uganda Advanced Certificate of Education - UACE) sınavının AL (Advanced Level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az B notu almış olmak.

Uganda ACE (Uganda Advanced Certificate of Education - UACE) sınavının AL (Advanced Level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az C notu almış olmak.

 Ukrayna

Ukrayna Merkezi Sınavında (Ukrainian External Independent Test), en az iki konu olmak üzere başvurulan programla ilgili konuların not ortalaması 200 üzerinden en az 180 puan almış olmak.

Ukrayna Merkezi Sınavında (Ukrainian External Independent Test), en az iki konu olmak üzere başvurulan programla ilgili konuların not ortalaması 200 üzerinden en az 165 puan.

 Umman

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

 Ürdün

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 90 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

 Yemen

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 95 başarı ortalamasına sahip olmak.

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 80.

Yunanistan

 

 

Lise diploması (Apolytirion of Lykeo - Secondary School Leaving Certificate) not ortalamasında 20 üzerinden en az 16 puan almış olmak.

Lise diploması (Apolytirion of Lykeo - Secondary School Leaving Certificate) not ortalamasında 20 üzerinden en az 14 puan almış olmak.

Zambiya

Merkezi Lise Bitirme Sınavı'nı (Secondary School Certificate Exam (SCE)) geçmiş ve başvurulan programla ilgili dalda olmak üzere, üç konudan, en fazla 3 ve üzeri (B, Merit) puan almış olmak.

 Merkezi Lise Bitirme Sınavı'nı (Secondary School Certificate Exam (SCE)) geçmiş ve başvurulan programla ilgili dalda olmak üzere, üç konudan, en fazla 4 (B, Merit) ve üzeri puan almış olmak.

 Zimbabve

Başvurulan programla ilgili alanlarda alınan en az üç "Zimsec" A seviyesi dersinden en az bir A ve iki B notu almış olmak.

Başvurulan programla ilgili alanlarda alınan en az bir B ve iki C notu alınmış üç "Zimsec" A seviyesi.